Oldalak

2013. április 6., szombat

Karácsonyi ropi, avagy húsvéti ropi

Karácsonyi ropi néven találtam Limaránál a receptet, de nekem most húsvéti ropi lett ,mert húsvétra készült.
Jó régen meg szerettem volna csinálni, hát most jött el az alkalom.
 A receptben egy különleges hozzávaló is szerepel a Tahini (szezámpaszta). Nem kell megijedni, nem valami kínai cucc ,ami horror áron van, és alig lehet beszerezni.
Igazság szerint, nem tudom hogy hol lehet beszerezni, mert én készítettem el. Nem nehéz, csak szezámmag kell hozzá, és plusz negyed óra.




Hozzávalók:
(én rögtön dupláztam az adagot és nem bántam meg)           
a duplázott adag:                                                               A tahinihez:
210 g kenyérliszt                                                                 50g szezámmag
160 g finomliszt                                                                   1 kis gerezd fokhagyma
fél tk. só                                                                              egy kis só
32 g tahini                                                                            1 ek. olívaolaj
26 g porcukor                                                                      0, 25 dl víz
50 g méz
12 g szárított élesztő
130 g tej
fél narancs reszelt héja
50 g szobahőmérsékletű vaj

 Elkészítés:
Először a tahinit készítettem el.A szezámmagot száraz serpenyőben aranybarnára pirítjuk, majd hagyjuk kihűlni. Ha kihűlt kávédarálón megőröljük.Egy tálba beleszórjuk a szezámlisztet, majd belereszelünk 1 kis gerezd fokhagymát.Egy kevés sóval 1 ek. olívaolajjal ízesítjük. Ezt a keveréket botmixerrel pürésítettem, és közben fokozatosan hozzáöntöttem kb. 0,25 dl vizet.
És a tahini kész is van. Amit nem használunk fel azt kis üvegben olívaolajjal a tetején hűtőben 1-2 hétig eltartható.

A pálcikákhoz, az egyik tálban összekevertem a száraz hozzávalókat, a másik tálban a tahinit ,a mézet, és a vajat. Kézzel jól összegyúrtam, majd hűtőbe raktam 1 órára.
(Brutál kemény lett a tészta, de már a hűtőben állás előtt is az volt, nem tudom mi lehetett a baj ,de mindenesetre megbirkóztam a tésztával, és boldogan jelentem ,hogy én nyertem! :)   )
Szóval igen elég kemény lett a tészta, úgyhogy kisebb darabokban gyúrtam hozzá egy kicsi (1-2 tk. ) tejfölt. Így már ki tudtam nyújtani. (Igaz elég nagy erőlködés volt! ) Felvágtam ,mintha sajtos rudat készítenék, és egy kicsit meggörgettem a rudacskákat.Sütőpapíros tepsibe tettem őket, és mentek 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb.12percig sültek. Annyira kell megsütni, hogy aranybarnák legyenek.

Amikor kisültek és kihűltek, olvasztott csokiba mártottam, majd meghempergettem kókuszreszelékben, színes szórócukorkában, vagy ilyen összevágott mogyoróban. (Fogalmam sem volt eddig hogy az mi, mert a mamától kapott tortadíszítős dobozban találtam ezt az izét, és próba-szerencse alapon kiöntöttem, egy kicsit és abban is meghempergettem. Utána jöttem rá hogy ez mogyoró! :P )





Nagyon mutatós ,és finom, vendégváró is lehet, mert tényleg olyan jól néznek ki.


2 megjegyzés: