Oldalak

2013. március 19., kedd

Valentin napi vajaskekszek

 A barátoknak, ismerősöknek, családtagoknak készült, igen még Valentin-napra! Régóta itt kuksolt ez a bejegyzés, csak nem találtam hozzá a képeket... de most megvannak!
Jó ,lehet valaki úgy gondolja, hogy ez a nap a szerelmeseknek van, de én úgy gondolom ilyenkor a barátokat is meg lehet (meg kell) ajándékozni.



Hozzávalók:
  • 227 g puha vaj(szigorúan vaj! nem margarin! )
  • 175 g porcukor
  • 1 tojás (szobahőmérsékletű)
  • 1,5 teáskanál vaníliakivonat
  • 1/2 teáskanál színtelen mandulaaroma (nekem nem volt)
  • 1 kávéskanál só
  • 2 teáskanál sütőpor
  • 400 g liszt
Elkészítés:
A vajat felolvasztom egy nagyobb tálba teszem, és hozzáadom a cukrot. Robotgéppel habosra verem, majd hozzáadom a vaníliakivonatot, és a tojást.
Hozzáadom a lisztben elkevert sütőport, és egy csipet sót. Az elején még megy a géppel, aztán kézzel gyúrom tovább.
Lisztezett deszkán átgyúrogatom, majd kinyújtom 3-5 mm vastagságúra. Különféle sziveszkés, mackós egyéb kiszúróval kiszúrom (elsősorban azokat használtam amik illettek a valentin-naphoz :D )ehhez nagyon jól jött a kisribizlitől kapott kiszúrókészletem! Köszönöm! :)
Beleteszem a sütőpapírral bélelt tepsibe a kiszúrt formákat, kb.egy kisujjnyi távolságban!
180-190 fokra előmelegített sütőben addig sütöm,amíg nem kezd barnulni. (Inkább fehér legyen, nemis ilyen sárgás!!!)A sütési idő kb.7-8 perc.

Nagyon finom vajas keksz lesz belőle. Ropogós, de nem az amit nem lehet elrágni, hanem nagyon kellemesen ropogós, és vajas!

Ezután kidíszítettem a szintés moha receptje alapján készült cukormázzal:


Így sikerültek kb. 3 óra díszítés megadta a gyümölcsét! Jaaa.. és bocsi a képekért egyszerűen amikor fel akarom tenni elfordítja a blogger!!!!! :(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése