Oldalak

2012. május 13., vasárnap

Kürtös kalács

Hmmmmm... én nagyon szeretem a friss meleg puha kürtöskalácsot ti nem?
Azért örültem amikor az egyik szakácskönyvben találtam receptet hozzá, az interneten pedig olvastam, hogy nem kell hozzá dorong, elég ha papírgurigákat bevonunk alufóliával.

Akkor készültek el végül amikor a barátnőmmel batikoltunk. Közben begyúrtuk a tésztát, és amikor  batikolással kész voltunk, jöhetett a többi munka vele....


Hozzávalók:
-50 dkg finomliszt
-1 mk. só
-3 ek. cukor
-1 tojás
-3 dl tej
-2 dkg élesztő
-5 dkg olvasztott vaj+a formák és a tészta lekenéséhez

Elkészítés:
A hozzávalókból tésztát gyúrok, jól megdagasztom, majd hagyom meleg helyen a duplájára kelni.
(Ha kenyérsütő géppel dagasztom [én is nagyon szeretném ha lenne , hallja valaki? :) ] akkor a vaj kivételével az összes hozzávalókból beledobom a kenyérsütőbe és elindítom a dagasztás programot, kb. 10 perc után hozzáadom a vajat is.)
Közben előkészítem a "dorongokat". Én WC papír gurigát használtam hozzá amit bevontam alufóliával. Így ilyen kis cuki kürtös kalácsaim lettek. Megolvasztok el kis vajat, és ecsettel bekenem a hengereket.
Ha megkelt a tészta kilisztezett nyújtófára borítom, és kinyújtom kb. 1 centi vastagra, és késsel 1 centi szélesre vágom.
Feltekerem őket a gurigára, hogy egy kis rés legyen közte, és a nyújtófán még egy kicsit gurigattam ,hogy eltűnjenek a rések, és mindegyikkel megcsináltam ezt így az elsők már egy kicsit még jobban megkeltek, majd lekentem őket egy kis olvasztott vajjal.


Ezután egy tálcára kristálycukrot szórok (lehet kristály ,és vaníliáscukor keveréke), és a már kicsit még jobban megkelt ,feltekert tésztákat kristálycukorba forgattam, és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem.
Előmelegítem a sütőt grill fokozatra 180-190 C°-ra (azért kell a grill ,mert így a cukorréteg meg tud rajta karamellizálódni, de az se nagy baj ha nincsen grill fokozatunk) és betolom a sütőbe.
2-5 percenként megforgatgatom, hogy mindenhol rákaramellizálórjon a cukor (ez csak grill fokozattal érhető el) és kb. 15 percig sütöm.
Ha megsült egy kicsit hagyom pihenni őket, majd leszedem a hengerről.
Ilyenkor mér egy plusz rétegbe meg lehet forgatni (pl. fahéj és cukor keveréke, kakaó, és cukor keveréke, kókusz, és cukor keveréke, dió és cukor keveréke...)


Nagyon finom puha kürtöskalácsom lett ,amikor megsültek az egész lakásban (még a lépcsőházban is ) kürtöskalács szag terjengett, olyannyira, hogy a szomszédunk is megérezte, és el is kérte a receptet. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése