Oldalak

2012. május 21., hétfő

Eperdzsem bodzával

Szeretitek a bodzát? Én nagyon! És az epret? Én azt is!
A kedvenc lekvárjaim közé tartozik az eperlekvár... Amit még a mamikám csinált! Csak mostmár nem csinál lekvárt. Úgyhogy feltétlenül akartam eperlekvárt csinálni. Vettünk epret (ezt még nem a szedd magad eperföldön, mert még akkor nem volt kinyitva :) ), és mivel csináltunk bodzaszörpöt (recept hamarosan! valami fenséges lett) egy kicsit direkt több bodzát szedtem ,mert megtaláltam...
... ezt a receptet:
-1 kg eper
-1 bögre cukor
-1 citrom leve
-kb.16-18 nagy fejű bodzavirág
-1 csomag dzsemfix

Az epret megmosom, összevágom.Beleteszem egy tálba, ráöntöm a cukrot, és belefacsarom 1citrom levét, és így kb. 4 óráig állni hagyom, hogy levet eresszen.
Ezután a tetejére teszem a bodzát, fejjel lefelé úgy hogy a virágol érintkezzenek a lével amit az eper eresztett, és egy kicsit bele is nyomkodom a virágokat.Így hagyom állni 12 óráig ,hogy az eper átvegye a bodza zamatát.
Ezután leszedem a tetejéről a virágokat, átteszem a lekvárfőzős lábasomba az epres-cukros-citromos levet felforralom rászórom a dzsemfixet bugyogtatok rajta, addig amíg az összes gyümölcs szét nem fő (egy picit lehet csalni ,úgy hogy beletesszük a turmixgépbe, és a maradék darabkákat összeturmixoljuk) ,és csírátlanított üvegekbe teszem.



Ha mindent jól csináltunk akkor  eperdzsem íze van , bodzazamattal! Naggyon ffinom, ez lett az egyik új kedvencem! :)  Úgyhogy akinek tetszik minél előbb induljon bodzavirágvadászatra!  :D
A recept innen származik:http://www.izbolygo.hu/2010/06/21/bodzas-eperlekvar/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése