Oldalak

2012. április 22., vasárnap

Vaníliás-körte lekvár

Május 1-én indul a Nagy Blogos Befőzős kihívás aminek én is a tagja lettem. A lényeg az, hogy 1 éven keresztül minden hónapban kell valamit kreálni: befőzni/eltenni/savanyítani valamit, és arról posztot írni.
Az április a lelkes embereknek a 0. hónap ,úgyhogy ez a lekvár arra készült. (Mellesleg akciós volt a körte, nem a legjobb minőségű ,de lekvárnak tökéletes :)  ) 



 a recept:
-1 kg körte
-400-500g alma (ez egy kicsit besűríti+jobb lesz az íze)
-225-250g cukor (én háromfajtával csináltam 75g sima cukorral,75g barna cukorral, 75 g barna nádcukorral)
-1 vaníliarúd kikapart magjai
-1 teáskanál vaníliakivonat

Elkészítés:
A körtéket, és az almákat lereszelem, egy lábasba rakom, belerakom a cukrot (cukrokat :)) felteszem közepes lángra rotyogni.Amikor egy kicsit már rotyogott belekapargatom a vanília magjait, és belerakom az 1 ek.vaníliaaromát.Felforralom, és kb. 5-6 percig főzöm. (Ezek után ,ha nem főtt eléggé szét kihűthetjük egy kicsit, és összeturmixolhatjuk, de utána újból fel kell egy kicsit főzni!)
Csírátlanított üvegekbe rakom (ha tutira akarunk menni ,rakhatunk a tetejére nátrium-benzoátot, de nálunk nem szükséges, mert az első üveget Agancs kb a főzés után 2-3 nappal kinyit egyet, és utána sorra jön a többi :D) a tetejére egy kis celofánt, és fejre fordítom pár percre, majd plédbe csavarom, és hagyom kihűlni.

Nagyon finom, csak sajnos ezt bolti vaníliakivonattal tudtam csak csinálni, mert még nem készült el a házi kivonat.Azzal biztos finomabb, de így is nagyon jó! :)

2 megjegyzés:

  1. Tedd fel a FB-ra (a csoportba is) és fogadd a gratulációkat!:))
    Elsőként az enyémet: jól néz ki, biztos finom is!

    VálaszTörlés
  2. Igen nagyon finom lett, csak nem raktunk bele dzsemfixet, meg nem raktunk bele semmilyen tartósítót, így az egész megbuggyant-penészedett... :(
    de amúgy nagyon finom volt (megbuggyanás,és penészedés nélkül persze):)

    VálaszTörlés