Oldalak

2011. december 30., péntek

Sajtos-sós rudacskák

Valószínűleg már majdnem mindenki csinált ilyesmi rudacskákat ,de ez a LEGTUTIBB recept!! :D


Na, tehát akkor kell hozzá:
Tésztához:
-fél kg liszt
-1 ek. só
-1 RAMA margarin (ami 250g de nekünk csak 200g-unk volt, így is fimom volt :D)
-3 dkg élesztő
- 1 tojás és 1sárgája
-1,5dl tejföl

Tetejére:
 -1 tojásfehérje
-0,5 dl tejföl
-1 púpozott kk. pirospaprika
-és a SAJT

Elkészítése:
Összekeverem a fél kiló lisztet és az 1 ek.sót majd 3 dkg élesztőt felengedek pici langyos vízzel, és a lisztből előzőleg kiszedett 1 teáskanálnyival(Felfuttatom). Kistányért rakunk a tetejére,hogy melegen legyen.(Na nekünk ez a művelet nem  sikerült, nem futott fel az élesztő, szerintem ő volt a hibás!!Biztos túl öreg volt... hát igen egy ideje a hűtőben állt! :D)Aztán a margarint kis darabokban elmorzsolgatom a liszttel.
Ebbe a lisztes-margarinos-sós izékébe beleöntöm a felfutott élesztőt (a mi esetünkben az instant élesztőt, mert az volt csak itthon és nem volt kedvünk lemenni a boltba a tömegnyomorba :D)Ezután a trutyiba beleverek 1 egész tojást és 1 sárgáját. A fehérjét később használni fogjuk.Ezt követően az ebből keletkezett kotyvalékba 1,5 dl tejföl is hozzárakok.
Összegyúrom.Kicsit ragadós lesz a tésztája, de majd egy idő múlva elmúlik ez.Fél óráig pihentetem.
Ha jól kipihente magát kinyújtom a tésztát,2-3 mm vastagságúra és derelyeszaggatóval kicsi csíkokra vágtam.
A tojásfehérjét összekeverem még fél deciliter tejföllel és egy púpozott kávéskanál pirospaprikával.(Igen először én is csodálkoztam ,de ez adja meg az ízét majd)Ezzel kentem meg a rudacskákat.És legvégül jött a reszelt sajt.Hőlégkeverésen 10 percig 180 fokon sültek meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése